غیرقانونى اخبار انتشار پرونده دستگاه

غیرقانونى: اخبار انتشار پرونده دستگاه دستگیری تروریستی اقدام تروریستی اخبار بین الملل

گت بلاگز اخبار اجتماعی هنگامی که متخصص دریا، مدیر شرکت هواپیمایی می شود! ، آسمان&quot، دو توصیه راجع به سقوط &quot/

کجای گماردن یک “دریادار” به مدیرعاملی یک شرکت هواپیمایی، مطابق با شعار تدبیر و امید است؟ ریاست شرکت صنایع هوایی یک تشکیلات نظامی که عمدتاً در کار تسلیحات هوایی

هنگامی که متخصص دریا، مدیر شرکت هواپیمایی می شود! ، آسمان&quot، دو توصیه راجع به سقوط &quot/

دو توصیه راجع به سقوط "آسمان": هنگامی که متخصص دریا، مدیر شرکت هواپیمایی می شود!

عبارات مهم : آسمان

کجای گماردن یک “دریادار” به مدیرعاملی یک شرکت هواپیمایی، مطابق با شعار تدبیر و امید است؟ ریاست شرکت صنایع هوایی یک تشکیلات نظامی که عمدتاً در کار تسلیحات هوایی مانند موشک است نیز رزومه مناسبی جهت مدیرعاملی یک ایرلاین غیرنظامی نیست. اصلاح طلب بودن نیز علت موجهی جهت چنین انتصابی نیست.

عصر کشور عزیزمان ایران – راجع به سقوط هواپیمای تهران-یاسوج دو توصیه راهبردی وجود دارد که بی توجهی به آنها می تواند حوادث مشابه را در آینده تکرار کند و همچنان فاجعه بار باشد:

1 – میانگین عمر ناوگان های هوایی در دنیا 11 سال و در منطقه خلیج فارس 6 سال است ولی در کشور عزیزمان ایران 273 فروند هواپیمایی داریم که میانگین عمرشان 22 سال است و اگر چند فروند هواپیمای برجامی را نداشتیم، میانگین عمر ناوگان هواپیمایی کشور عزیزمان ایران به بالای 25 سال می رسید.

هنگامی که متخصص دریا، مدیر شرکت هواپیمایی می شود! ، آسمان&quot، دو توصیه راجع به سقوط &quot/

هواپیماهای فرسوده، هم امکانات و ایمنی هواپیماهای تازه را ندارند و هم مانند هر وسیله قدیمی، امکان ایجاد اشکال در آن زیاد هست. سیستم های ایمنی هواپیماهای تازه حتی در بعضی موارد، خطای انسانی را هم جبران می کنند ولی یک هواپیمای فرسوده ممکن است اطلاعات مهمی مانند ارتفاع یا میزان یخ زدگی بدنه را خیلی دقیق به خلبان انتقال یافته نکند و به خطای انسانی دامن بزند و فاجعه آفرین باشد.

از این رو، نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور عزیزمان ایران یک ضرورت انکارناپذیر و حیاتی هست. کسانی که بعد از برجام و انعقاد قراردادهای خرید هواپیما، ناله سر می دادند که آیا دولت تصمیم به خرید هواپیما کرده هست، آیا این ها را نمی دانند یا آن که سیاسی کاری به حدی چشم ارزش را کور کرده است که حتی جان میلیون ها مسافری که هر سال با هواپیما جابجا می شوند نیز برایشان مهم نیست؟

کجای گماردن یک “دریادار” به مدیرعاملی یک شرکت هواپیمایی، مطابق با شعار تدبیر و امید است؟ ریاست شرکت صنایع هوایی یک تشکیلات نظامی که عمدتاً در کار تسلیحات هوایی

اگر بخواهیم نگاه مان را انسانی تر کنیم باید تصریح کنیم که جهت نجات جان انسان ها و جهت اصلاح اوضاع زندگی آنها، باید اصلاحات جدی در سیاست خارجی را در دستور کار قرار دهیم.

امروز، تنش در روابط خارجی، صرفاً در نزاع های کلامی دیپلمات ها محدود نمی ماند و به سرعت در زندگی روزانه شهروندان و حتی در فوت و زندگی ارزش اثر می گذارد. بپذیریم که بسیاری از پرسشها ما ناشی از ضعف روابط مان با دنیا هست؛ مادام که تافته جدا بافته دنیا باشیم و منافع ملی را در حاشیه شعارها و احساسات قرار دهیم، اوضاع ما همین است که هست.

2 – هر چند اصلاحات در سیاست خارجی، نیاز راهبردی کشور هست، ولی به تنهایی حلّال پرسشها نیست. بحران مهم در داخل است: بحران مدیریت.

هنگامی که متخصص دریا، مدیر شرکت هواپیمایی می شود! ، آسمان&quot، دو توصیه راجع به سقوط &quot/

ریشه مهم این بحران نیز استفاده از افراد غیرمتخصص و غیر مرتبط در جایگاه های مدیریتی هست. همین هواپیمایی آسمان که روز گذشته هواپیمایش سقوط کرد را ببینید! چه کسی مدیرعامل آن است؟ سردار دریادار حسین علایی که اتفاقاً از نیروهای اصلاح طلب نیز به شمار می رود و در وقت دولت تدبیر و امید مدیرعامل آسمان شد. او از مؤسسان نیروی دریایی سپاه و نخستین فرمانده این نیرو بود و مدتی هم مدیر شرکت صنایع هوایی وزارت دفاع بود.

کجای گماردن یک “دریادار” به مدیرعاملی یک شرکت هواپیمایی، مطابق با شعار تدبیر و امید است؟ ریاست شرکت صنایع هوایی یک تشکیلات نظامی که عمدتاً در کار تسلیحات هوایی مانند موشک است نیز رزومه مناسبی جهت مدیرعاملی یک ایرلاین غیرنظامی نیست. دور از انتظار نیست که روش های مدیریت نظامی در یک مجموعه حساس غیرنظامی و مسافری فاجعه به بار بیاورد.

آیا واقعاً در مجموعه هواپیمایی کشور عزیزمان ایران با 71 سال قدمت، مدیری از جنس هوانوردی تجاری وجود ندارد که افرادی را از خارج از این مجموعه و صرفاً به خاطر گرایش های سیاسی بر رأس شرکت های مسافربری هوایی می گمارند و جان مردم را به بازی می گیرند؟

کجای گماردن یک “دریادار” به مدیرعاملی یک شرکت هواپیمایی، مطابق با شعار تدبیر و امید است؟ ریاست شرکت صنایع هوایی یک تشکیلات نظامی که عمدتاً در کار تسلیحات هوایی

هواپیمایی آسمان زیر نظر صندوق بازنشستگی کشوری است که این صندوق هم از توابع وزارت کار هست. وزیر کار باید توضیح دهد که آیا فردی غیر متخصص در رأس هواپیمایی آسمان است؟ وزیر راه و شهرسازی که مسؤول مستقیم حمل و نقل هوایی است باید توضیح دهد که آیا اجازه می دهد افراد غیرمتخصص به مدیریت شرکت های تخصصی هوایی منصوب شوند؟ این دو وزیر، باید در خصوص سقوط اخیر نیز پاسخگو باشند؛ آنها هر چند که تا کنون سکوت پیشه کرده اند ولی بدانند سکوت ارزش بار مسوولیت ارزش را کم نمی کند و باید به مردم توضیح دهند و اگر توضیحات ارزش قانع کننده نبود کنار بروند؛ جایی که جان انسان ها در میان هست، تعارفات و سیاسی کاری های جایی ندارد؛ مجلس نیز باید در این خصوص به وظیفه خود عمل کند.

از شرکت بازرسی انتظار جدی می رود علاوه بر تحقیق راجع به صنعت هواپیمایی، مشخصاً به شرکت هواپیمایی آسمان ورود کند و راجع به نحوه مدیریت این شرکت و خطرات احتمالی آن جهت امنیت مسافران تحقیق جدی به عمل آورد؛ مثلاً تحقیق کند که جهت سودآور کردن شرکت، آیا از ایمنی پروازها نکاسته اند؟ تحقیق کند اگر خلبانی به علت ناامن تشخیص دادن یک پرواز، از پرواز خودداری کند، با او چه رفتاری می شود؟ تحقیق کند که هواپیماهای کهنه ای که با هزینه میلیاردی از افغانستان خریداری شدند در چه وضعیتی هستند؟ تحقیق کند که امنیت روانی و شغلی پرسنل آسمان چگونه است؟ البته سربسته می گوییم که امنیت شغلی پرسنلی که در حقیقت یابی به بازرسان کمک می کنند را تضمین کند.

هنگامی که متخصص دریا، مدیر شرکت هواپیمایی می شود! ، آسمان&quot، دو توصیه راجع به سقوط &quot/

واژه های کلیدی: آسمان | ایران | مدیریت | مدیریت | شرکت هواپیمایی | اخبار اجتماعی

هنگامی که متخصص دریا، مدیر شرکت هواپیمایی می شود! ، آسمان&quot، دو توصیه راجع به سقوط &quot/

هنگامی که متخصص دریا، مدیر شرکت هواپیمایی می شود! ، آسمان&quot، دو توصیه راجع به سقوط &quot/


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs